Nowa marka w Aurum-Optics – Burberry

W szeregach Aurum-Optics zagościła nowa marka – Burberry London. Przedstawiamy Państwu inspirującą historię marki.

Samej marki chyba nikomu przedstawiać nie trzeba 🙂 Jej historia rozpoczyna się w roku 1856 kiedy to 21-letni Pan Thomas Burberry zakłada własną markę odzieżową. Jego zasada to skutecznie chronić ludzi przed brytyjską pogodą.

Thomas Burberry wynalazł gabardynę – oddychającą, odporną na warunki atmosferyczne i wytrzymałą tkaninę rewolucjonizującą odzież przeciwdeszczową – która do tej pory była zwykle ciężka i niewygodna w noszeniu. Gabardyna została następnie opatentowana w 1888 roku.

 

 

 

 

W późniejszych latach stroje od Burberry nosily i testowaly przeróżne osobistości, np. badacz polarny, zoolog i laureat Pokojowej Nagrody Nobla, dr Fridtjof Nansen. Zabrał on gabardynę od Burberry w rejs do koła podbiegunowego.

Air Commodore Edward Maitland nosił gabardynę Burberry, podróżując balonem z Crystal Palace do Rosji. Na dystansie 3187 mil w czasie 31 ½ godzin wyznaczył rekord świata na dalekich trasach, a także rekord brytyjskiej trasy długodystansowej.

 

marka-burberry

 

 

 

 

Podczas  Pierwszej Wojny Światowej powstaje Trencz Burberry. Funkcjonalny wzór obejmuje epolety służące do zawieszenia sprzętu wojskowego, takie jak rękawiczki i gwizdki, ringi służące do noszenia granatów, klapa na broń, zapewniająca dodatkową ochronę podczas działania i osłonę burzową, aby umożliwić płynne spływanie wody.

 

 

 

 

 

Zaraz po wojnie marka Burberry opatentowała swój słynny wzór. Został on wprowadzony jako poszewka do odzieży przeciwdeszczowej.

 

Ciekawostki:

Firma Burberry jest uznawana za lidera branży w indeksie zrównoważonego rozwoju Dow Jones w sektorze „Przemysł tekstylny, odzieżowy i dóbr luksusowych”.

Burberry jest pierwszą marką, która udostępnia kolekcje dla swoich klientów bezpośrednio po pokazie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *