Nowa marka w Aurum-Optics – Burberry

W szeregach Aurum-Optics zagościła nowa marka – Burberry London. Przedstawiamy Państwu inspirującą historię marki.

Samej marki chyba nikomu przedstawiać nie trzeba 🙂 Jej historia rozpoczyna się w roku 1856 kiedy to 21-letni Pan Thomas Burberry zakłada własną markę odzieżową. Jego zasada to skutecznie chronić ludzi przed brytyjską pogodą.

Thomas Burberry wynalazł gabardynę – oddychającą, odporną na warunki atmosferyczne i wytrzymałą tkaninę rewolucjonizującą odzież przeciwdeszczową – która do tej pory była zwykle ciężka i niewygodna w noszeniu. Gabardyna została następnie opatentowana w 1888 roku.

 

 

 

 

W późniejszych latach stroje od Burberry nosily i testowaly przeróżne osobistości, np. badacz polarny, zoolog i laureat Pokojowej Nagrody Nobla, dr Fridtjof Nansen. Zabrał on gabardynę od Burberry w rejs do koła podbiegunowego.

Air Commodore Edward Maitland nosił gabardynę Burberry, podróżując balonem z Crystal Palace do Rosji. Na dystansie 3187 mil w czasie 31 ½ godzin wyznaczył rekord świata na dalekich trasach, a także rekord brytyjskiej trasy długodystansowej.

 

marka-burberry

 

 

 

 

Podczas  Pierwszej Wojny Światowej powstaje Trencz Burberry. Funkcjonalny wzór obejmuje epolety służące do zawieszenia sprzętu wojskowego, takie jak rękawiczki i gwizdki, ringi służące do noszenia granatów, klapa na broń, zapewniająca dodatkową ochronę podczas działania i osłonę burzową, aby umożliwić płynne spływanie wody.

 

 

 

 

 

Zaraz po wojnie marka Burberry opatentowała swój słynny wzór. Został on wprowadzony jako poszewka do odzieży przeciwdeszczowej.

 

Ciekawostki:

Firma Burberry jest uznawana za lidera branży w indeksie zrównoważonego rozwoju Dow Jones w sektorze „Przemysł tekstylny, odzieżowy i dóbr luksusowych”.

Burberry jest pierwszą marką, która udostępnia kolekcje dla swoich klientów bezpośrednio po pokazie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *