W każdym sezonie zmieniają się estetyczne trendy. Dotyczą wielu aspektów współczesnej kultury. Zarówno designu, wnętrz, mebli jak i ubrań, akcesoriów i dominujących kolorów oraz materiałów. Wszystkie te trendy łączą się i przenikają, jeden trend może zostać zinterpretowany zarówno w kolekcji luksusowych płytek ceramicznych, jak i w kolekcjach męskich butów. Poniżej znajdziemy krótkie podsumowanie najnowszych trendów estetycznych, które przenikają wiele płaszczyzn współczesnego wzornictwa. Wszystkie te inspiracje możemy znaleźć także w kolekcjach okularów. Zapraszamy do zanurzenia się w świat najświeższych trendów!
TINY ‘90S
Wielki powrót stylistyki lat 90-tych widoczny jest w najnowszych kolekcjach różnych marek luksusowych. Jeansowe kurtki, naszywki, ortaliony, plecaki i inne charakterystyczne elementy stylu tej dekady są widoczne w wielu projektach. Lata 90-te w okularach (oprócz minimalistycznych
metalowych oprawek korekcyjnych) to przede wszystkim bardzo wąskie, prostokątne okulary przeciwsłoneczne, kojarzące się tymi, które nosili bohaterowie kultowego filmu Matrix. Wiele marek Luxottica prezentuje reinterpretacje tego trendu
RETRO FUTURE
O współczesnej kulturze (a w tym także i o modzie) nieprzypadkowo mówi się, że wyrasta z tzw. kultury remixu. Oznacza to, że łączy, wydawałoby się, przeciwstawne elementy jak np.: operę z muzyką popularną czy stylistykę baroku z neonowymi kolorami. W kolekcjach okularów trend ten widoczny jest przede wszystkim we wszystkich projektach inspirowanych stylistyką retro, ale wzbogaconych o nowoczesne detale lub formy.
POP DLA MILLENIALSÓW
Millenialsi, czyli najmłodsze pokolenie konsumentów, urodzone w późnych latach 80-tych i 90-tych, od poprzednich pokoleń różnią
się niemal wszystkim – sposobem dokonywania zakupów, podejściem do konsumpcji, stylistyką ubioru, wartościami i wielkością portfela. Marki zmieniają swoje produkty i strategie komunikacyjne, żeby „mówić” językiem nowego pokolenia. Millenialsi kochają popkulturę, lubią bawić
się jej konwencjami i łączyć sprzeczności. W okularach widoczne jest to w inspiracjach graffiti, zastosowaniu mocnych kolorów i awangardowych
kształtów.
VINTAGE ROUND
Okrągłe okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne, to aktualnie najsilniejszy trend jeśli chodzi o kształty. Wg. badań prezentowanych podczas targów
Mido, zdecydowanie wypierają one klasyczne pilotki czy kształty kwadratowe. Marki luksusowe dokonują reinterpretacji tej formy, inspirując się stylistyką retro. W połączeniu otrzymujemy nową formę – lenonki w stylu vintage!